کارتن اسباب کشی؛ انواع، مزایا، خرید کارتن اثاث کشی با قیمت مناسب

  0
 467

کارتن‌های اسباب‌کشی، از مهمترین وسایل برای جابه‌جایی اثاثیه هستند. این کارتن‌ها علاوه بر جمع‌آوری وسایل، از آسیب رسیدن به اسباب و گم شدن وسایل شما جلوگیری می‌کنند. پیش از خرید کارتن‌های اسباب‌کشی، مهم است که با ویژگی های آنها آشنا شوید تا بهترین انتخاب را هنگام خرید داشته باشید.2 ویژگی برتری که این نوع از کارتن ها دارند، مقاومت بالا و قابلیت حمل آسان است. در واقع از آنجایی که کارتن های اسباب کشی دارای ساختار چند لایه ای هستند، از ساختار محکمی برخوردار بوده و همچنین به واسطه دستگیره ها و پایه هایی که برای آنها تعبیه شده است، فرآیند حمل را تسهیل می بخشند.

بستهبندی صحیح اثاثیه خانه در طول اسباب‌‌کشی بسیار مهم است. کلیه وسایلی که قصد جابهجایی آن را دارید، باید بهصورت دقیق بستهبندی شوند تا در مدت جابهجایی سالم مانده و آسیبی به آنها وارد نشود. در این شرایط استفاده از کارتن اسباب کشی بسیار ضروری است؛ چراکه باعث اطمینان خاطر شما در طول جابهجایی خواهد شداین نوع کارتن ها بهصورت اختصاصی برای این کار درست شدهاند و از مزیت زیادی نسبت به سایر کارتن ها در صنعت کارتن سازی برخوردارند. آیا شما با کارتن مخصوص اسباب کشی آشنا هستید؟ یا تاکنون از آن استفاده کردهاید؟

در این مقاله از کارتن پارت قصد داریم به معرفی کامل کارتن خالی برای اسباب کشی، ویژگی ها و نکات پیرامون آن بپردازیم، تا شما بتوانید در جابهجایی پیشرو از آنها استفاده نمایید. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کارتن حمل بار

کارتن اسباب کشی چیست؟

کارتن اثاث کشی از مواد مقوایی تولید میشود. معمولا از این کارتنها برای محافظت از وسایل خانه در طول جابهجایی استفاده میشود. کارتنهای حمل بار معمولا بهصورت مستطیلی و در انواع و شکلهای مختلف عرضه میشوند.

کارتنمخصوص اسباب کشی از چندین لایه مختلف ساخته میشود تا مقاومت کافی را داشته باشند. این محصولات علاوهبر لایه بیرونی و داخلی دارای لایه میانی هم هستند تا در برابر هرگونه ضربه و فشار مقاوم باشند. معمولا از کارتن حمل بار برای جابه‌‎جایی وسایل مختلف مانند لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی، مواد غذایی و ... استفاده میشود.


خرید کارتن تلویزیون؛ ویژگی های کارتن TV استاندارد


انواع کارتن اسباب کشی کدامند؟

انواع مختلفی از کارتن اسباب کشی وجود دارد. معمولا برای دستهبندی این نوع کارتن چندین معیار مختلف وجود دارد. یکی از معیارها برای دستهبندی کارتن حمل بار تقسیم آن بر اساس اندازه است. در این شرایط کارتنها را به سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم میکنند.

  • کارتنهای کوچک تا وزن حدودی ۳۰ کیلوگرم را حمل میکنند و از آنها میتوان برای جابهجایی انواع ظروف شکستنی، مجسمه و سایر لوازم استفاده کرد.
  • کارتنهای متوسط نسبت به نوع کوچکبزرگتر هستند که از آنها میتوانید برای جابهجایی مواد غذایی داخل کابینت، مواد شوینده، خردهریزهای آشپزخانه و ... بهره گرفت.
  • کارتنسایز آخر یا همان بزرگ برای حمل وسایل بزرگتر خانه مانند ظروف پلاستیک و دکوری، قطعات کامپیوتری و الکترونیکی و ... استفاده کرد.

دستهبندی دیگری برای کارتن اسباب کشی وجود دارد، تقسیم آن بر اساس محتویات درون آن است. امروزه برخی از شرکتها کارتنهای بار برای یک کالا یا محصول خاص تولید میکنند. شما میتوانید کارتنهای اختصاصی برای کتاب، لباس، ظروف شکستنی، وسایل اداری مانند پوشه و مدارک و ... را تهیه کنید.

کارتنهای اسباب کشی را بر اساس جنس آنها به چندین نوع مختلف تقسیم میکنند. برای تولید این نوع کارتن از جنسهای مختلف مانند مقوای مضاعف «Double Wall»، مقوای سه لایه «Triple Wall» و کارتنهایی با پوشش آب و رطوبت «Water-resistant» استفاده میکنند. کارتنها با جنس مقوای مضاعف یا مقوای سه لایه دیوارههای ضخیم‌‍‌تری دارند و میتوانند حجم و وزن بیشتری را تحمل کنند. همچنین کارتنهای با پوشش ضدآب و رطوبت از ورود آب و رطوبت به داخل کارتن جلوگیری میکنند.

اهمیت انتخاب کارتن اسباب کشی با ابعاد مناسب در چیست؟

در انتخاب ابعاد کارتن اسباب کشی باید حتما به ابعاد و وزن محصول مورد نظر توجه شود. در صورتی که کارتن کوچک باشد، ممکن است محصول مورد نظر آسیب دیده و در صورتی که کارتن بزرگتر از حد استاندارد باشد، هزینه ارسال و حمل و نقل بالا خواهد بود. بنابراین از آنجایی که خرید کارتن اسباب کشی با ابعاد مناسب هم موجب کاهش هزینه های حمل و هم حفظ سلامتی اجسام داخل آن می شود، توجه به آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

مزایای استفاده از کارتن اسباب کشی

استفاده از کارتن اسباب کشی چه مزایای به همراه دارد؟ تا اینجا با مزیتهای این نوع کارتن آشنا شدید؛ اما در این بخش قصد داریم بهصورت دقیقتر به مزیتهای استفاده از کارتن اثاث کشی بپردازیم. فواید استفاده از این کارتن را میتوان به موارد زیر تقسیم کرد:

  • از آسیب و ضرر جلوگیری میکند: یکی از مهمترین دلایل برای استفاده از کارتن اسباب کشی جلوگیری از آسیب به اثاث خانه و ایجاد ضررهای مالی است. زمانیکه شما وسایل خودتان را در داخل کارتن قرار میدهید و با دقت خوبی بستهبندی میکنید، آن را در برابر هرگونه ضربه و فشار حفظ میکنید.
  • مقرون بهصرفه است: شاید احساس کنید که هزینه خرید کارتن و بستهبندی آن زیاد باشد؛ اما این تصور کاملا اشتباه است؛ چراکه هزینه آسیب به وسایل و ضررهای مالی از آن میتواند بسیار بیشتر از هزینه خرید چند کارتن باشد.
  • جابهجایی آسانی دارد: استفاده از کارتن اثاث کشی جابهجایی وسایل مختلف را برای شما آسانتر میکند. زمانیکه شما وسایل مختلف خودتان را در داخل کارتن قرار میدهد، بلندکردن و حمل آنها بسیار راحتتر خواهد بود.
  • به کار اثاث کشی سرعت بیشتری میدهد: اگرچه بستهبندی وسایل در داخل کارتن و چیدن درست آنها کار وقتگیری است؛ اما اگر این کار به درستی انجام شود، اسباب کشی با سرعت بیشتری انجام میشود؛ چراکه تعداد دفعات رفتوآمد کمتر میشود.
  • میتواند از وسایلتان در برابر رطوبت و آب جلوگیری کرد: همانطور که گفته شد برخی از کارتنهای دارای پوشش مخصوص در برابر رطوبت و آب هستند؛ در نتیجه به کمک این کارتنها میتوانید وسایل خودتان را در برابر شرایط محیطی مختلف حفظ کنید.

کارتن اثاث کشی


مطالعه بیشتر: نحوه بسته بندی اشیا شکستنی


کاربرد سلفون در اسباب کشی چیست؟

یکی از پرکاربرد ترین لوازم در اسباب کشی، سلفون است، که با نام نایلون استرج هم شناخته می شود.رایجترین کاربرد سلفون پوشش مبلمان پارچه ای، به منظور جلوگیری از کثیف شدن پارچه است. از دیگر کاربرد هایی که این نایلون ها دارند، می توان به حفظ کارتن ها از نم و رطوبت و جلوگیری از خراب شدن وسایل داخل آنها، هنگام قرار گیری طولانی مدت کارتن ها در انبار ها اشاره کرد.

کارتن حمل بار چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

احتمالا شما قصد خرید کارتن اسباب کشی داشته باشید؛ اما نمیدانید این کارتن باید چه ویژگی داشته باشد. اگر قصد خرید این نوع کارتن را دارید، کارتن شما باید ویژگیهای زیاد را داشته باشد:

  • از مقاومت خوبی برخوردار باشد: کارتنی که خریداری میکنید باید در برابر فشار، ضربه، وزن بار تحمل خوبی داشته باشد؛ چارکه این مزیت بهصورت مستقیم بر محافظت از کالاها نقش دارد.
  • از مواد باکیفیت تولید شده باشد: اگر کارتن از مواد باکیفیت تولید شده باشد، مقاومت خوبی هم خواهد داشت. شما باید کارتنهایی را خریداری کنید که از چند لایه مضاعف ساخته شدهاند
  • ابعاد و اندازه مناسبی داشته باشد: کارتن را باید متناسب با وسایل خودتان تهیه کنید. اگر ابعاد کارتن مناسب باشد، جابهجایی آن هم راحتتر خواهد بود.
  • در برابر شرایط محیطی مقاوم باشد: احتمال اینکه کارتن اسباب کشی در معرض آب، رطوبت و .. قرار گیرد وجود دارد. کارتنی که خریداری میکنید، باید در برابر این شرایط کاملا مقاوم باشد.
  • حمل راحتی داشته باشد: جابهجایی کارتنها بسیار مهم است؛ شما باید کارتنی را تهیه کنید که حمل راحتی داشته باشد؛ برای مثال کارتنهایی که برای آن جای دست تعبیه شده است، میتواند یک گزینه مناسب باشد.

تفاوت کارتن اسباب کشی پنج لایه و سه لایه

کارتنهای اسباب کشی میتوانند چندین لایه مختلف داشته باشندو از انواع ورق کارتن ساخته شده باشند. معمولا در اکثر موارد کارتن حمل را به صورت پنج لایه و سه لایه تولید میکنند. تفاوت اصلی این دو نوع کارتن، استحکام آنهاست. در واقع هرچقدر کارتن تعداد لایه بیشتری داشته باشد، از استحکام بیشتری برخوردار است. در نتیجه کارتن پنج لایه مقاومت بیشتری در برابر تحمل وزن زیاد و فشار بالا دارد.

کارتنهای سه لایه علاوهبراینکه مقاومت کمتری دارند، دارای وزن پایینتری هم هستند. البته وزن پایین میتواند برای این مدل کارتن یک امتیاز محسوب شود؛ چراکه باعث کاهش هزینههای حمل و نقل میشود. همچنین کارتناسباب کشی سه لایه از نظر هزینه هم مقرونبهصرفه هستند.

نکات مهم در رابطه با بسته بندی با کارتن اسباب کشی

اما بعد از اینکه کارتن خالی اسباب کشی را تهیه کردید، نوبت به قرار دادن وسایل در داخل آنمیرسد. چیدن وسایل در داخل کارتنها بسیار مهم است؛ اگر شما این کار را به درستی انجام ندهید، باید منتظر شکستن وسایل و ایجاد خسارتهای مادی باشید. در ادامه به برخی نکات مهم در رابطه با بستهبندی با کارتن اسباب کشی اشاره شده است؛ پس حتما این نکات ضروری را بخوانید.

  • کارتن مناسب را انتخاب کنید: برای اینکه در مراحل اثاثکشی برای وسایل شما مشکلی ایجاد نشود، کارتن مناسب را با توجه به وسایل داخل آن انتخاب کنید.
  • بستهبندی را بهصورت محکم ایجاد کنید: در زمان اسبابکشی مطمئن شوید که کارتن شما بهطور محکم بستهبندی شده است. در این شرایط استفاده از چسب، بند و حتی نشانهگذاری روی آن میتواند در محکم بودن بسته شما تاثیر داشته باشد و حتی ضربههای مختلف را بگیرد.
  • وزن مجاز را رعایت کنید: هر کارتنی دارای حجم وزن مجازی است. اگر شما وزن قابل تحمل کارتن حمل بار را رعایت نکنید، احتمالا به پاره‎شدن کارتن و در نتیجه آسیب به وسایل خودتان منجر شود.
  • از مواد حفاظتی استفاده کنید: برای اینکه وسایل داخل کارتن در برابر خراشیدگی، شکستگی و آسیب محفوظ بمانند از مواد محافظتی استفاده کنید. در این شرایط میتوانید از فوم، پلاستیک حبابدار و ... کمک بگیرید.
  • شسکتنیها را به صورتجدا بستهبندی کنید: وسایل شکستنی در برابر ضربه حساستر هستند. این وسایل علاوهبراینکه باید در یک کارتن خاص قرار گیرند، باید بستهبندی آنها بهصورت اختصاصی و با دقت بسیار بیشتری انجام شود.
  • از برچسبگذاری صحیحی استفاده کنید: حتما روی کارتن اسباب کشی از برچسبگذاری استفاده کنید. این کار در جابهجایی کارتن موثر است و در صورت شکستنی بودن در حمل آن دقت بیشتری میشود.

کارتن خالی برای اسباب کشی

بعد از اینکه همه این موارد را رعایت کردید و بسته نهایی شما آماده شد، حتما آن را دوباره بررسی کنید. این کار به شما این اطمینان را میدهد که وسایل به درستی بستهبندی شدهاند و در طول حملونقل برای آن مشکلی ایجاد نمیشود.

قیمت کارتن اسباب کشی

قیمت کارتن اسباب کشی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که در ادامه توضیح دادهایم:

  •  یکی از اصلیترین موارد جنس مقوایی است که برای تولید آن استفاده میشود. هرچقدر کیفیت مقوا بهکار رفته در کارتن اثاث کشی باکیفیتتر باشد، قطعا روی قیمت آن تاثیر دارد.
  • فاکتور دومی که در قیمت این محصول مهم است، اندازه و ابعاد کارتن هست. اگر ابعاد و اندازه کارتن خریداری شده بزرگتر باشد، قیمت کارتن هم بیشتر خواهد بود.
  • قیمت یک کارتن مخصوص اسباب کشی با طراحی ساده نسبت به یک کارتن با طراحی پیچیدهتر متفاوت است. هرچقدر کارتن از نظر طراحی پیچیدهتر باشد، قطعا روی قیمت نهایی آن تاثیر مستقیم دارد.
  • شرایط بازار هم میتواند در قیمت کارتن حمل بار مهم باشد. میزان عرضه و تقاضا، نرخ ارز، هزینه حملونقل و ... همگی بر روی قیمت محصول نقش دارند.

از آنجاییکه کارتنهای اسباب کشی بدون طرح، نوشته و رنگ خاصی تولید میشوند، در نتیجه قیمت مناسبی خواهند داشت. همچنین نبود طرح و نوشته روی کارتن باعث شده است که شما بتوانید بهراحتی روی کارتن لیبل مناسب بچسبانید و متناسب با محتویات آن را جابهجا کنید.

خرید کارتن اسباب کشی از کارتن پارت

هر شخصی که قصد اثاثکشی دارد، به دنبال خرید کارتن اسباب کشی ارزان است تا بتواند تا حدود زیادی در هزینههای خود صرفهجویی کند. این نوع کارتن توسط شرکتهای زیادی عرضه میشود. در این بین شرکت کارتن سازی کارتن پارت به عنوان یکی از برندهای برتر در زمینه تولید انواع کارتن فعالیت میکند.

شرکت کارتن پارت سابقه طولانی در زمینه تولید انواع کارتن مختلف دارد و با بهرهگیری از تجهیزات روز دنیا و نیروی انسان متخصص کارآمد، انواع کارتن حمل بار را به بازار عرضه میکند. اگر قصد خرید کارتن اسباب کشی با قیمت و کیفیت مناسب را دارید، میتوانید سفارش خودتان را در فروش کارتن پارت ثبت کنید، تعداد محصول شما در اسرعوقت به آدرس شما ارسال شود.

جمع‌بندی

یکی از وسایل ضروری در زمان اثاثکشی، کارتن اسباب کشی است. شما برای جمعکردن و حمل آنها به کارتنهای مخصوصی نیاز دارید که چندین مزیت مختلف داشته باشد. یک کارتن مناسب برای اثاثکشی باید از هر نظر محکم باشد تا وسایل شما در برابر هر گونه ضربه و شرایط مختلف حفظ کند. کارتن مخصوص اسباب کشی در انواع و ابعاد مختلفی عرضه میشوند. شما باید با توجه به نیاز و وسایل خودتان کارتن مناسب را سفارش دهید. برای خرید بهترین کارتنهای اثاث کشی میتواند با شرکت کارتن سازی کارتن پارت در ارتباط باشید تا خرید شما در اسرعوقت ارسال شود.

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha